Akademia Zdrowego Seniora

akademia senioramKolejnym działaniem w ramach projektu realizowanego przez Wypożyczalnię dla Dorosłych „Biblioteka-miejsce przyjazne seniorom” jest Akademia Zdrowego Seniora.
W ramach Akademii będziemy poznawać zasady: zdrowego trybu życia, zasady żywienia w poszczególnych jednostkach chorobowych, jak zapobiegać otyłości, cukrzycy , nadciśnieniu.

 Spotkania odbywają się w Body Line Fitness Klubie.
Wykłady będzie prowadziła pani Alicja Radzio.

Od dziś w naszym życiu i odżywianiu stosujemy zasadę 7xU. Czyli  Uśmiech, Umiarkowanie, Urozmaicenie, Uprawianie sportu, Uregulowanie, Umiejętność przyrządzania potraw oraz Unikanie nadmiaru - i tak rozpoczęły się pierwsze  zajęcia związane ze zdrowym odżywianiem i zdrowym stylem życia.  Zajęcia prowadziła pani Alicja Radzio i otworzyła umysły na nowe rzeczy ale przede wszystkim rzeczy zdrowe.

Najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie. Chyba każdy z nas zna powiedzenie Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę a kolację jak żebrak. Wykład o odżywianiu był dostosowany do potrzeb uczestników. Każdy mógł dowiedzieć się co jeść, przy jakich schorzeniach oraz jak układać jadłospis ale również to czego nie stosować w gotowaniu i jakich produktów unikać. Najważniejsze jest również to żeby jeść dużo warzyw, owoców oraz przynajmniej dwa ciepłe posiłki dziennie. Pani Alicja przedstawiła w jakich warzywach i owocach znajdują się poszczególne witaminy potrzebne naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Te które są dla nas szczególnie ważne to m.in.: A, witaminy z grupy B, C, D, E, K.
To jak jemy wpływa na nasze samopoczucie, emocje i stan psychiczny. Czasami jest tak że przy niedoborze witamin odczuwamy dolegliwości , z którymi od razu biegniemy do lekarza. Najlepiej jest sprawdzić czy mamy niedobór konkretnej witaminy aby wykluczyć inne czynniki powodujące dolegliwość.

A  co jeść i jak się odżywiać w stanach zagrożenia osteoporozą? Odpowiedzią jest dieta bogata w witaminę D, wapń i białko. Osteoporoza może być spowodowana czynnikami na które nie mamy wpływu jak np. drobna budowa ciała. Mała aktywność fizyczna ale też jej całkowity brak również stwarza nam zagrożenie.
Przede wszystkim to co jemy wpływa na to na jakie choroby zapadamy, więc powinniśmy karmić swoje ciało jak najlepiej i dostarczać mu tego co najlepsze. Wiadomo przecież, że nie zawsze to co dobre jest zdrowe.

I jeszcze raz!- zielone warzywa jedzmy w nieograniczonych ilościach!

Zapraszamy na kolejne spotkanie!